Óńòàâ ôćäćđàöèè
 
 
STATUTUL
FEDERATIEI DE CANOTAJ ACADEMIC DIN 'REPUBLICA MOLDOVA
Chișinău 2003
 
 
 
 
 
1. DISPOZIȚII GENERALE
1.1 Federația de Canotaj Academic din Republica Moldova (în continuare - Federația), este o federație sportivă neguvernamentală, apoliticâ, nonprofit, constituită în baza asoderii persoanelor juridice (asociații obștești și ' cluburi), in vederea realizării in comun a scopurilor determinate de prezentul statut.
1.2    Denumirea completă în limba de stat Federația de Canotaj Acadevic din republica Moldova.
1.3 Federațla este creată și își desfașoara activitalea în conformitate cu Constituția Republicii Moldova, Legea Republicii Moldova cu privire 1a cultură fizică și sport nr. 330-XIV din 25.03.1999, Legea cu privire la asociațiile obștești nr.837-XIH din 17 mai 1996, Regulamentul de organizare și funcționare a federațiilor sportive naționale, alte acte normative și prezentul statut.
1.4 Federația se constituie în forma organizatorico-juridică de „organizație obștească",
1.5 Federațla este persoană juridică din momentul înregislrării statutului la Ministerul Justiției al Republicii Moldova, dispune de toate drepturile și obligațiile care sunt alribuite de lege unor astfel de categorii de persoane juridice. Federația dispune de ștampilă, emblemă, bilanț finandar propriu, cont bancar, în lei și în valuta străina, cod
fiscai, precum și alțe atribute ale persoanei juridice,
1.6 Federația este unica organizație, care reprezintă ramura respectivă de sport, organizează și coordonează dezvoltarea probei sportive respective, avînd ca bază contractul, semnat cu autorilatea centrală
de specialitate, cu^ stipuiările finandare și alte obligații ale părtilor.                                                          
 1.7 Federația își desfășoarâ activitatea pe întreg teritoriul Republicii Moldova, Durata de activitate a Federației este nelimitată,
1.8 Federația este o organizație necomercială care își realizează activitatea in benefidu
l întregii societăți și.nu susține partidele politice, blocurile electorale și candidați independenți la alegerile în organele puterii publice.fi Repartizarea veniturilor în folosul fondatorilor și membrilor Federației este interzisă.                              
1.9 Federația dispune de patrimoniu distinct, necesar pentru asigurarea activitâții prevăzute de statut, și poarta
răspundere pentru obligațiunile sale
cu acest patrimoniu.
1.10 Federația se poate afilia la federațiile sportive internaționale sau la alte foruri pe baza avizulm dat de catre
autoritatea centrală de specialitate,
1.11 Sediul Federației se află pe adresa:
Republica Moldova, or. Tiraspol,  bd 25 Oktombrie 114.
2. PRINCIPIILE DE ACTIVITATE ALE FEDERAȚIEl
2.1 Federația se constituie și își desfășoară activitatea în baza principiilor libertății de asociere, tegalității, publidtățli și transparenței, egalității în drepturi a tuturor membrilor, liberei exprimari a opiniei de către toți inembrii și accesului lor la orice informație ce ține de activitatea Federației, autoadministrării și autogestiunii.
2.2 Federația este liberă sa-și aleagă activitățile proprii, formele și metodele de activitate și să-și stabileascS structura sa internă de organizare. Se interzice imixiunea autoritaților publice în activitatea Federației, precum și imixiunea Federației în aclivitatea autorităților publice.
2.3 Federația promovează în activitatea sa valorile și interesele naționale, civice, ale democraliei și statului de drept, parteneriatul, competiția deschisă și respectă normele etice ale sectorului necomerdal.
2.4 Federația va evita pe parcursul activității sale apariția conflictului de interese.
2.5 Activitatea Federației are un caracter iransparent, informația cu privire la actele de constituire și cele^ programatice este accesibila tuturor.                                                                           
2.6 Federația prezintă autorității administrative c
enlrale de specialitate pentru aprobare:                        
a) Calendarul acțiunilor sportive naționale și inlernaționale pentru anul respectiv;                               
b) Clasificația sportivă a Republidi Moldova;                           
                                     
c) Acordul de colaborare cu autoritatea adrninistrativ centrală, cu stipulările respeclive, indiJsiv condițiile tehnice^
și financiare.                                                                                  '         
 
Pentru avizare-
a) actele de afiliere a Federației la forurile sportive internaționale;
b) regulamentele campionatelor naționale și competițiilor internaționale organizate în teritoriul Republicii Moldova
          Pentru autorizare:
Documentele privind partidparea reprezentativelor naționale \a Campionatele, Cupele Mondiale și Europene.
 
3. SCOPURILE și METODELE DE REALIZARE
3.1. Federația se conslituie în scopul
- unirii tuturor eforturilor structurilor sportive care practică canotajul academ
ic, contribuie la dezvoltarea și desfășurarea activităților de propagare a genului dat de sport în Moldova;
- pregătirea sportivilor de înaltă performanță în acest domeniu;
- partidparea cu succes în diferite campionate sportive naționale și internaționale
;
- atragerea unui număr cît mai mare de cetățeni în practicarea acestui sport și propagarea astfel a unui mod sanătos de viață;                          
- stabilirea și dezvoltarea relațiilor de colaborare cu organizațiile neguvernamentale internaționale în domeniu;    
- elaborarea și aplicarea strategiei și programelor de activitate în concordanța cu strategia generală aprobatâ de autoritatea administraliva centrală;    
- aprobarea unor norme tehnico-metodice de organizare șl a altor reglementări spedfice domeniului lor de^ competență;       
- aplicarea în activitatea ramurii de sport a statutului și regulamentelor proprii, ale federațiilor internaționale, a normelor generale stabilite de autoritatea administrativă centrală și a legislației în vigoare.
- organizarea și promovarea sistemului competițional național și stimularea competițiilor în unitățile administrativ-teritoriale;
- selectarea și pregătirea corespLinzătoare a loturilor olimpice și naționale și asigurarea participârii acestora
la competiții internaționale;
- coordonarea activității de formare și perfecționare și perfecționare a specialiștilor pe ramuri de sport, organizarea de cursuri, slagii și reuniuni pentru antrenori, arbitri, instructori,
- aplicarea în domeniul propriu
de competență a programelor antidoping și a celor de combatere a violenței și de promovare a spiritului de "fair-play" în sport;
- intreținerea și dezvoltarea relațiilor de colaborare
cu federațiile similare din alle țari, cu forul continental și mondial de specialitate,
- propune administrației publice centrale de specialitate conferirea titlurilor șl categoriilor sportive conform
Regulamentului de conferire a titlurilor și categoriilor sportive aprobate de Consiliul autorității administrative
centrale.
3.2 Pentru r
ealizarea scopurilor statutare Federația desfășoară următoarele activitâți:
- creează secțli sportive și pregătește sportivi de performanță,
- propagarea cunoștințelor despre genul dat de sport, prin organizarea de echipe sportive performante
care ar demonstra frumusețea acestui sport;
- organizarea întrunirilor, seminarelor, competițiilor sportive cu concursul acestui
sport;
- organizarea și susținerea a inițiativelor în domeniul sportului;
- dezvoltă legături internaționale cu alte organizații sportive
care practică și popularizează acest gen de sport și modul sănătos de viață;
- organizează și desfășoara concursuri de jocuri intelectuale privind cunoașterea istoriei și dezvoltării canotajului academic;
- organizează competiții sportive pentru diferite categorii de vîrsta, particlpa la competiții internaționale, reprezintă Republica Moldova în federațiile, uniunile și asociațiile internaționale sportive.
- instituie și editează publicații periodice.
- informează despre istoria și viața celor mai renumiți sportivi în domeniu;
- editează carti, broșuri despre acest sport.
3.3. Pentru realizarea scopurilor propuse Federația are dreptul să:
- reprezinte interesele Federației în autoritățile publice și în raporturi cu terții;
- asigure protecția drepturilor și intereselor membrilor săi;
- fondeze mijloace de informare în masa proprii și să se folosească, în modul stabilit, de cele de staf
- desfășoare activitate edilorială.
- difuzeze liber informația despre activitatea
sa;
- obțină de la autoritățile publice informația necesară penlru desfâșurarea activitâții statutare;
- încheie contracte din numele sâu, să procure și să realizeze bunuri m conformitate cu scopurile statutare;
- organizeze și să participe la concursuri naționale și internaționale în vederea obținerii de comenzi sociale și dotații din partea statului, precum și în vederea obținerii de granturi și burse de la alle țari, de la fundații naționale, străine și intemaționale;
- încheie cu persoanele fizice și juridice acorduh bilaterale șl multilaterale de colaborare, precum și de prestare de servicii în vederea realizării scopurilor și sardnilor statutare;
- creeze întreprinderi și alte organizații cu drept de persoană juridică;
- procure complexuri patrimoniale, bunuri mobile și imobile necesare pentru desfășurarea activității și asigurarea bunei funcționări a Federației;
- invesțeascâ mijloace financiare libere în activități comerciale pentru a-și majora fondurile sale finandare.
3.4. Federația
se obligă:
a) să respecte Constituția și legislația Republicii Moldova, normele dreptului internațional privind sfera de activitate a asociațiilor obștești, precum și normele prevăzute de Statutul organizației;
b) la introducerea modificarilor în legislație sau la descoperirea incompatibilitâții documentelor statutare cu. legislația în vigoare să introducâ rectificările necesare in documentele consțitutive;
c) să informeze anual organul de inregistrare despre desfășurarea activitâții organizației cu indicarea denumirii ei, sediului organului de conducere, cu prezentarea datelor despre conducători
in volumul datelor, înscrise în Registrul de Stat al organizațiilor obștești                                                                             
d) sâ verse în buget și fondurile extrabugetare impozitele și alte plăli obligatorii în confonnitațe cu legislația.       
3.5.în conformitate cu art, 28 al Legii cu privire la asociațiile obșteșli, Federația poate să desfășoare activitatea. economicâ prevăzută în
statut și în exclusivilate pentru realizarea scopurilor statutare.                           
4. ORGANELE DE CONDUCERE Șl DE CONTROL
 
4.1 In structura organizatoricâ a Federației intră urmăloarele organe:      
-Conferința;
Biroul federal;
Comisia de cenzori.
4.2 Organul suprem de
conducere al Federației este Conferința, care se întrunește ordinar și extraordinar.
4.3 Conferința
are următoarele atribulii principale:
- determină direcțiile principale de activitale ale Federației;
- decide adoptarea, completarea sau modificarea Statutului;
- examineazâ și aprobă bugetul anual, bilanțul financiar anual;
- alege si revocă membrii Biroului, Comisiei de cenzori, Președintelui Biroului (în continuare - Președinte);
- aprobă dările de seamă ale Biroului și a Comisiei de cenzori;
- hotărăște cu privire la reorganizarea sau lichidarea Federației, desemnează
comisia de lichidare și aprobă bilanțul de lichidare,
- hotarăște orice alle probleme ce țin de activitatea Federației.
4.4 Ședințele ordinare ale Conferinței se com/oacă alunci când o cer interesele Federatiei, dar nu mai rar de o dată în an, Convocarea Conferinței se face de către Birou, care va înștiinta toți membrii Federației
cli cel puțin 15 zile înainte de data desfașurării Conferinței. Anunțul privind convocarea ședinței trebuie să conțină ordinea de zi, locul, data și ora ședinței, Despre convocarea organului suprem se va comunica fiecarui membru în parte sau prin publicația periodica indicală în stalutul Federației.
4.5 Convocarea Conferinței extraordinare se face de către Birou din inițiativă
proprie, la cererea Președintelui, Comisiei de control și revizie ori la cererea a cel puțin o treime din numărul total a1 membrilor Federației.
4.6 Conferința extraordinară se convoacă în termen de cel mult două luni de la data prezentării deciziei cu privire
la convocarea ședinlei extraordinare adoptată de catre subiecții nominalizați în punctul 4.5. al statutului. în cazul în care Biroul refuză sau tărăgănează inlenționat convocarea ședinței extraordinare a Conferinței, subiecții imputerniciți sunt în drept sâ convoace ședința extraordinară fără acordul Biroului în modul stabilit pentru acesta.
4.7 Conferința este deliberativă numai în cazul când sunt prezenți 50% plus unu din numârul total al membrilor sau reprezentanților acestora. Fiecare membru deține un singur vot. Deci
ziile se adoptă prin votul majorității simple a celor prezenți, exceptând deciziile de modificare și completare a statutului și de reorganizare si lichidare a Federațlei, decizii, care se adoptă prin votul a 2/3 din numărul membrilor prezenți la Conferința.
4.8 Dacă Conferința nu este considerată deliberativă, în termen de o lună organul abilitat convoacâ repetat ședința Conferinței cu aceeași ordine de zi. Ședința convocată repetat va fi deliberativă cu participarea celor prezenți,
4.9 Dacă la convocarea Conferinței au fost încălcate cerințele statutului, aceasta nu este in drept să adopte hotărâri, cu excepția cazurilor când la Conferința participa sau sunt reprezentați toți membrii Federației.
4.10 Conferința poate adopta hotărâri doar privind chestiunile incluse în ordinea de zi. Referitor la chesliunile care nu au fost incluse în ordinea de zi Conferinta poate adopta hotărâri numai în cazul când participă sau sunt| reprezentați toți membrii.
4.11 Desfășurarea Conferinței
se consemneazâ într-un proces verbal semnat de secretar și contrasemnat de Președinte.
4.12 Biroul este organul permanent de conducere al Federației, se subordonează Conferinței și are următoarea competența'.
- elaborează strategia dezvoltării șl trasează direcțiile principale ale activității Federației, prezentându-le pentru aprobare Conferinței;
- asigură îndeplinirea deciziilor Conferinței și prezintă rapoarte Conferinței privind activitatea Federației;
- elaborează bugetul Federației, raportul financiar anual și raportul privind activitatea acesteia prezentandu-le  Conferinței pentru aprobare;                                                                               
- aprobă regulamentele de uz intern ale Federației și stabilește structura ei organizatorică;                      
- aprobă statele de personal, propunerile pentru angajarea și concedierea personalului, modul de remunerare ai muncii și a salariilor pentru salariații Federației;
- stabilește, în condițiile legii, responsabililatea materială a Președintelui Federației;
- aprobâ sigiliul, ștampila, simbolica și formularele Federației,
- gestionează patrimoniul Federației și
activitatea privind majorarea lui;
- stabilește modul în care pot fi folosite și repartizate donațiile colectate,
- primește și exclude membrii Federației,
- adoptă deciziile privind procurarea, distribuirea șl înstrâinarea patrimoniului Federației;
- hotărăște participarea Federației în calitate de fondator al organizațiilor necomerciale și
al societăților comerciale;
- decide asupra tuturor chestiunilor care nu constituie competența exclusivâ a altor organe ale Federației.
4.13 Biroul este ales de către Conferința pe un termen de 4 ani. Ședințele Biroului
se convoacă la necesitate, dar nu mai rar de o dată în irimestru și sunt deliberative, dacă sunt prezenți 2/3 din numărul membrilor, Deciziile se adoptă cu majoritatea simplâ de voturi. în caz de egalitate a voturilor, votul președintelui este hotărâtor, La cererea unui membru al Biroului, Președintele Biroului este obligat să convoace in termen de 10 zile ședința extraordinară a acestuia. In cazul în care Președinlele refuză sau lărăgăneaza intenționat convocarea ședinței extraordinare a Biroului, membrul Biroului care a solicitat convocarea ședinței extraordinare este în drepl să convoace ședința exlraordinară fară acordul Președintelui.                                          
4.14 Calitatea de membru al Biroului încetează în urmâtoarele condiții:                                  
-încazde deces;                                                   
                             
- în caz de demisie cu respectarea termenului stabilit de cel ce demisionează, dar care nu va putea fi mai scurt dej o lună de la avizarea în scris a Președintelui;
- în caz de excludere prin decizia Conferinței.
4.15 In cazul situațiilor prevăzute la punctul  4.14, locul din Birou ramîne vacant urmînd ca In termenul cel maiscurt
posibil sa se desemneze un alt membru.
4.16 Biroul alege secretarul care:
- ține lucrările de secretariat;
-înregistrează cererile și demersurile prezentate Federației;
- fntocmește procesele-verbale ale Adunărilor Generale și ale ședințelor Biroului;
- duce corespondența cu autoritățile publice, cu alte organizații și instituții.
4.17 Președintele gestionează nemijlocit Federația in perioada dintre ședințele Biroului și
are următoarea competență:
- convoacă și prezidează ședințele Biroului;
- adoptă decizii
pe orice problemă ce ține de activitatea Federației și care nu este de competența exclusiva a altor organe;
- reprezinta Federația în instanțele Judiciare, în relațiile cu auloritățile publice și alte persoane fizice și Juridice;
- administreaza operativ mijloacele Federației, încheie tranzacții și semnează contracte, eliberează procure, deschide conturi bancare, semnează alte documente financiare;
- organizează si dirijeaza activitatea curenta a Federației, a subdiviziunilor ei si asigură îndeplinirea deciziilor, adoptate de către Biroul Federației;
- face propuneri pentru angajarea și concedierea personalului;
- este responsabil pentru ținerea lucră
rilor de secretariat;
- asigură ducerea evidenței conlabile și statistice conform ordinii slabilite de lege;
- poarta răspundere personală de activitatea Federației si este responsabil
de valorile imobile si circulante ale ei;
- oferă autorităților publice împuternicite informația necesară și prezintă rapoartele stabilite de lege câtre acestea^
-emiteordine, indicații, instrucțiuni;
- dedde asupra formelor și metodelor de lucru, asigură integritatea și folosirea rațională a patrimoniului Federației.
4.18 Președlntele poate constitui în caz de necesitate grupuri de experți pentru a studia anumite probleme importante legate de activitatea Federației, pentru discutarea anumitor programe guvernamentale în domeniul de activitate al Federației, pentru atenționarea opiniei publice asupra unor probleme majore ale societații.
4.19 Controlul asupra aclivității economico-financiare a Federației
este efectuat de Comisia de cenzori, aleasă de Conferința pe un termen de 4 ani. Din componența Comisiei de cenzori nu pot face parte membrii Biroului. Comisia de cenzori alege din componența sa Președintele și secretarul Comisiei.
4.20 Comisia de cenzori:   
- analizează respectarea statutului Federației, executarea deciziilor Conferinței, Biroului și prezintă concluzii pe mgrginea acestora Conferinței,
- controlează oportunitatea și legalitatea utilizării mijloacelor financiare
ale Federației,
4.21 Comisia de cenzori are dreptul sa ceară Biroului date privind activitatea lor pe o perioada concretă, să faca cunoștințâ cu toate actele, documentele, ce vizează activitatea Federației.
4.22 Comisia de cenzori efectuează controlul o dată pe an. Comisia de cenzori
poate decide efectuarea unor conîroale și din inițiativă proprie, în caz de semnale a unor incălcări în activitatea financiară a Federației, precum și la cererea a unei treimi ale membrilor Federației.
4.23 Rezultateie controlului efectuat de către Comisia de cenzori sunt prezentate sub formă de dare de seamâ Biroului și Conferinței.
5. MEMBRII FEDERAȚIEI. DREPTURILE Sl OBLIGAȚIILE LOR
 
5.1 Membru al Federației pot fi structurile sportive care desfășoară activitatea sportivă în domeniu sau susține .. obiectivele Federației, precum și persoane fizice - cetățeni al Republicii Moldova, cetățeni străini, persoanele fără cetațenie care practică și susține obiectivele Federațiel,
5.2 Prin efectul afilierii structurilor sportive devin membri și sportivii. ahtrenorii, instructurii, metodiștii, conducătorii precum și alți specialiști.
5.3 Membri ai Federației pot fi și persoane fizice/ Jurid
ice care au avut o contribuție importantă la susținerea activității federației și a ramurii de sport sau care sprijina tehnic, organizațional și logistic activitatea federației și a ramurii de sport.
5.4 Federația nu raspunde pentru obligațiile membrilor săi, iar membrii nu răspund pentru obligațiile Federației.
5.5 Candldatura viltorului membru al Federației este discutată la ședința Biroului, în prezența obligatorie a candidalului respectiv. Decizia de acceptare a noului membru
va fi adusă ulterior la cunoștința Conferinlei.
5.6 Fiecare membru al Pederației achita anual cotizația de membru în cuantum
de___ lei.
5.7 Membrii Federației au urmatoarele drepturi și obligații:
- dreptul de a participa la activitatea Federației, de a alege și de a fi ales în orice funcție eligibilă a Federației, de a participa la toate proiectele Federației, de a publica lucrări și alte materiale în organul de presă al Federației, de a se retrage din organizație, prezentînd sau nu motivele respective;
- membrii Federației sunt obligați sa respecte prevederile prezentului
Statut, hotărtrile Conferinței. Biroului, Președintelui, să participe activ la realizarea scopurilor statutare, să achite cotizația de membru la timp.
5.8 Membrul care nu participă la activitatea Federației, rupînd din proprie inițiativă legătura cu Federația, precum și acei membri care încalcă prevederile prezentului Statut, pot fi excluși din rîndul merobrilor Federației
de către Birou, printr-o decizie care va ti ulterior adusă la cunoșlința Conferinței.                 i
5.9 Federația contribuie la exercitarea supravegherii și controlului asupra activității structurilor sportive din ramura de sport respectivă.
6. PATRIMONIUL Sl SURSELE DE FINANTARE
6.1 Patrimoniu! Federației se formeazâ din:
- cotizațiile de memb
ru;
- sponsorizări si donații benevole, făcute de persoanele fizice și juridice, din țară și din străinătate;
- subvenții de stat. venituri obținute de la hârtiile de valoare, depuneri bănești;
- venituri realizate din activitatea economică proprie;
- veniturile sodetățitor comerciale constituite cu participarea Federației;
- venituri obținute în rezultatul utilizării sau înstrăinării proprietății;
alte surse neinterzise de lege.
6.2 Federația poate avea în proprietate cladiri, construcții, utilaj, mijloace de transport, precum și alt patrimonii necesar activității de realizare a scopurilor stabifite de prezentul Statut.
6.3 Donațiile catre Asociație pot fi în formâ de bunuri mobile și imobile, drepturi de autor, acțiuni, etc.
6.4 Federația poate investi mijloacele sale financiare libere in bunuri mobile șl imobile, depozite bancare în vedere;
obținerii unor dobînzi convinabile
sau unor drepturi de proprietate, realizează alte tranzacții în limitele prevederilo prezentului statut și ale legislației,
6.5 întreg patrimoniul Federației, precum și beneficiul obținut din activitatea economică. este folosit pentn realizarea scopurilor statutare și nu poate fi distribuit între membri.
6.6 Patrimoniul transmis Federației de către membrii săi în calitate de cotizații ș
i donații nu poate fi revocat ș constituie proprietatea Federației.
7. TRANSPARENȚA ACTIVITĂȚII Șl DAREA DE SEAMA FINANCIARA
7.1 Darea de seamă a parametrilor principali se efectuează conform legislației in vigoare. La sfârșit de an financiar Președintele prezintă Biroului un raport referitor la situația financiara a Federației, care urmează sa fie confirmat de Comisia de control și revizie.
7.2 Darea de seamă a Federației se întocmește conform rezultatelor anului și conține:
- expunere scurtă a rezultatelor activității Federației în perioada de dare de seamă;
- soldul mijloacelor bănești
la începutLil perioadei de dare de seamă;
-venitul totalal mijtoacelor la fiecare sursă de mijloace ale Federației, indicateîn punctul 7.1. din prezentul statut:
- cheltuielile pe direcțiile de activitate realizate, cu indicarea cheltuielilor pentru remunerarea muncii, defalcărilor impozitelor și altor cheltuieli administrative; soldul mijloacelor bănești la sfîrșitul perioadei de dare de seamă-
7.3 Darea de seamă financiară se aduce la cunoștința tuturor membrilor Federației la ședința Conferinței.
7.4 Darea de seamă financiară se pastrează în Federație, este accesibilă tuturor și, după posibilități, se publicâ îr presă.
7.5 Tuturor persoanelor fizice si juridice se garantează accesul liber către parametrii financiari ai Federației.
8. ADOPTAREA, COMPLETAREA Sl MODIFICAREA STATUTULUI
8.1 Prezentul Statut se aproba de către Conferința Federației.
8.2 Propunerile membrilor Federației vizând modificarile și completările prezentu
lui statut se depun pe numele Biroului, care le propune pentru examinare la următoarea ședințâ a Conferinței-
8.3 Modificarile și completările statutului se aprobă prin hotărîrea Conferinței, dacă pentru ele au votat 2/3 din numărul membrilor prezenți la ședință. Prevederile Statutului privind sediul Federației pot fi modificate și în baza deciziei Biroului,
8.4 Modificările și completările statutului întră în vigoare pentru terți din momentul înregistrârii
acestora.
9. MODUL DE REORGANIZARE Șl LICHIDARE
9.1 Federația își înceteazâ activitatea prin reorganizare și autodizolvare in baza deciziei Conferinței adoptată En condițiile stabilite de prezentul statut-
9-2 Reorganizarea Federației se efectueazâ, în condițiile legii, prin contopire, absorbție,
divizare, separare sau transformare cu notificarea prealabila a creditorilor. Reorganizarea produce efecte numai după înregistrarea ei în organul de stat competent,
9.3 Autodizolvarea poate avea
loc în cazul fn care nu pot fi realizate scopurile statutare din lipsa fondurilor sau In cazul atingerii obiectivelor statutare propuse,
9.4 Federația poate fi lichidată în mod forlat în baza hotărârilor organelor abilitate in cazul încălcării legislației cu privire la asociațiile obștești.
9.5 Autodizolvarea Federației este urmată de procedura de lichidare. în procesul de lichidare Federația va utiliza denumirea
sa cu mențiunea „în proces de lichidare". Lichidarea Federației se efectueaza de către Comisia de lichidare, numita de catre organul. care a adoptat această decizie în conformitale cu Legea cu privire la asociațiile obștești și Codul civfl.                                                           '
9.6 Prezidiul va depune la organul de fnregistrare o cerere cu privire la Inregistrarea declanșării lichidării Federației șl va comunica datele membrilor comisiei de lichidare.
9.7 Comisia de lichidare dispune de drepturile și obligațiile care nu contravin scopului lichidării, Comisia dt lichidare suspendă activitatea Federației, încasează creanțele de la debitori, vinde activele, satisface cerințek creditorilor și repartizeazâ activele care au rămas conform prevederilor legale și statutare,
9.8 Comisia de lichidare întocmește bilanțul de lichidare, în care
se indică valoarea și componența activelo, rămase, și îl prezintă spre aprobare organului care a deds lichidarea,
9.9 Activele rămase după satisfacerea pretențiilor creditorilor nu pot fi distribuite între membrii Federației și membri organelor acesteia și se utilizează pentru realizarea scopurilor stabilite în statul conform hotărârii Conferinței.
9.10 Comisia de fichidare răspunde pentru daunele cauzate creditorilor în cazul in care nu și-a îndeplini obligațiunile ce îi revin, a distribuit activele Federației înainte de a satisface pretențiile creditorilor sau cu încălcarec legii ori statutului Federației.
9.11 Comisia de lichidare poartă râspundere pentru daunele cauzate
Federației din culpa lor.
 
Hosted by uCoz